Adresgegevens
Openingstijden
Maandag 8:00 tot 18:00
Dinsdag 8:00 tot 18:00
Woensdag 8:00 tot 18:00
Donderdag   8:00 tot 18:00
Vrijdag 8:00 tot 18:00
Zaterdag gesloten
Zondag gesloten

 

Alle BENU Apotheken hebben een inloopspreekuur op werkdagen (maandag tot en met vrijdag)
van 11.00 tot 12.00 uur om uw medicatievragen aan de apotheker te kunnen stellen.

Daarnaast bieden alle BENU Apotheken een herhaalservice aan. Loop gerust de apotheek binnen voor meer informatie over deze diensten.

BENU Apotheek de Peeleres helpt je graag met de beste zorg voor jouw gezondheid. Bezoek ons in onze apotheek of maak gebruik van onze online diensten.

Team

Ons apotheekteam wordt gevormd door: Annamarie, Esther, Lenore, Linda, Marieke, Marlies, Rineke, Sandra en Silvia.
Onze apotheker is Nicolette Venema.
Onze bezorgers Henny & Henk zorgen ervoor dat de medicijnen op afspraak thuis bezorgd kunnen worden.

Ons team staat voor je klaar om je zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. Daarnaast is de onze Etosdrogisterij geopend op vrijdagavond tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Als je je chronische medicatie niet tijdens de apotheek openingstijden af kunt halen, kun je gebruik maken van de openingstijden van onze Etosdrogisterij. Als je hier gebruik van wilt maken, dan adviseren we om van te voren, tijdens de openingstijden van de apotheek, na te gaan of je medicatie inderdaad voor je klaar staat. Het kan namelijk zijn dat je receptaanvraag via de arts niet bij de apotheek terecht gekomen is. In dat geval staat je medicatie helaas niet voor je klaar en kunnen onze Etosmedewerkers u niet helpen.

Spoedrecepten

Als je buiten onze openingsuren met spoed medicijnen nodig hebt, dan kun je terecht bij De Wilhelmina Apotheek, in de hal van het Wilhelminaziekenhuis in Assen.

De Wilhelmina Apotheek
Europaweg-Zuid 1
Assen
Tel. 0592-302324

Services

Consult apotheekteam/apotheker & inloopspreekuur
Als je vragen hebt over je geneesmiddelen, dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij hebben een aparte spreekruimte waar 1 van de apothekersassistentes je in alle rust kan adviseren. Zij zijn opgeleid om je vragen te beantwoorden en je te begeleiden in je medicijngebruik. De assistentes worden hierin ondersteund door onze apotheker Nicolette Venema.
Natuurlijk is het ook mogelijk om een afspraak te maken voor een medicijnadviesgesprek met de assistentes of de apotheker (werkdagen van 9:00-17:00 uur).
De apotheker heeft een inloopspreekuur op maandagmiddag van 14:00-15:00 uur. Zonder afspraak kun je voor vragen en advies bij de apotheker terecht.

Voorlichtingsbijeenkomst & Servicedag

Elk jaar organiseren wij in samenwerking met andere zorgverleners een voorlichtingsbijeenkomst waarbij er extra uitleg over de medicatie gegeven wordt. Op dinsdag 7 januari 2014 is een bijeenkomst over stoppen met roken (medicatie & hulpmiddelen) georganiseerd in samenwerking met Dietiste Mevr. Bakker, Apotheek Vredeveld & Apotheek Karsten. Mocht u als nog interesse hebben dan kunt u een persoonlijk gesprek aanvragen bij de apotheker. Daarnaast organiseren we elk jaar een servicedag t.a.v. controleren van bloedglucosemeters en controle prikmethodiek. De eerstvolgende servicedag is gepland op maandag 15 september 2014. Indien u bij ons bekend bent met het gebruik van een bloedglucosemeter zult u van ons een uitnodiging hiervoor ontvangen. Uiteraard kunt u zich ook direct aanmelden via: info@peeleres.nl of 0592-370070.


Nieuwe patiënten
Als je een nieuwe patiënt bent in onze apotheek zijn wij je graag zo goed mogelijk van dienst.
De volgende gegevens zijn dan belangrijk om aan ons door te geven:

  • persoonsgegevens van jou en je eventuele gezinsleden
  • verzekeringsgegevens voor de declaratie van je medicijnen en zorg
  • welke geneesmiddelen je (chronisch) gebruikt (zo mogelijk in een overzicht van je vorige apotheek)
  • medische gegevens zoals zwangerschap, overgevoeligheden, ziektes en aandoeningen - deze kunnen belangrijk zijn voor de veiligheid van je geneesmiddelgebruik.

Recepten
Recepten voor chronische medicatie die je voor 12:00 aanvraagt bij je huisarts kun je de volgende werkdag na 15:00 uur ophalen in de apotheek. Heb je de medicijnen dringend nodig dan maken we ze direct voor je klaar. Soms hebben we een middel niet of onvoldoende in voorraad. Je kunt dan kiezen of je al een deel van je medicijnen mee wilt nemen of dat je ze liever allemaal ineens meekrijgt. Als de apotheek een middel dat niet op voorraad is bestelt dan staat het in de regel de volgende dag na 10:00 uur klaar. Homeopatische en alternatieve produkten hebben meestal een besteltijd van een paar dagen.

Als je met je recept geneesmiddelen haalt in de apotheek zullen wij vaak gegevens bij je navragen. Ook duurt het soms even tot je recept klaar is. Dat heeft te maken met de handelingen die daarvoor nodig zijn:

  • controle van je persoonsgegevens
  • controle van je receptgegevens
  • verwerken van het recept via de computer
  • controleren of de nieuwe geneesmiddelen veilig samengaan met middelen die je al gebruikt of met de medische gegevens die wij van je kennen en daarop eventueel aktie ondernemen (in overleg met jou, met de arts en/of intern met de apotheker)
  • klaarmaken van de voorgeschreven middelen
  • de receptverwerking laten controleren door een tweede assistente of de apotheker
  • zonodig informatiemateriaal bijeenzoeken
  • declaratiegegevens controleren (verzekering, bijbetalingen, kwitantie en dergelijke).

Je mag dan gerust even gaan zitten tot wij met je recept klaar zijn.

Veilig medicijngebruik
Samen met je (huis)arts of specialist zorgen wij ervoor dat je geneesmiddelen bij jou zo effectief, correct en veilig mogelijk werken. Wij houden daarvoor bij welke geneesmiddelen je gebruikt of gebruikt hebt - je medicatiehistorie - en of die elkaar verdragen. Ook controleren wij of je geneesmiddelen veilig gebruikt kunnen worden gezien je medische kenmerken, zoals zwangerschap, overgevoeligheden, aandoeningen en ziektes.
Informeer ons over deze gegevens zodat we onze zorg voor jou verder kunnen verbeteren.

Privacy
Je hebt recht op bescherming van je persoonlijke levenssfeer, zeker waar het je medische gegevens betreft. Met een aantal apotheken en huisartsen hebben we de verwerking hiervan geautomatiseerd. Hierop is een privacyreglement van toepassing dat geldt voor alle betrokkenen. Het is aangemeld bij de Registratiekamer en voldoet aan wettelijke eisen. Je persoonlijke gegevens worden alleen door ons gebruikt in het kader van je behandeling met geneesmiddelen, de controle op de veiligheid en correctheid daarvan en voor het declararen van de kosten ervan bij je zorgverzekeraar of bij jezelf.
Het verstrekken van je medicatiegegevens aan derden (zoals specialisten, ziekenhuizen, apotheken en dergelijke) gebeurt als regel alleen met je instemming.

Bezorgregeling
Als je om gezondheidsredenen je geneesmiddelen niet zelf bij de apotheek af kunt halen en je niemand in je directe omgeving hebt die dat voor je kan of wil doen, is de apotheek bereid deze bij jou te bezorgen. Eventueel geeft je huisarts via je recept aan dat bezorgen om medische redenen gewenst is.
We bezorgen tussen 15:00 en 18:00 uur. Wanneer je wilt dat wij de medicijnen bij bijvoorbeeld de buren willen afgeven of in de brievenbus, geef dit ons dan van te voren door!

Betaling
De meeste medicijnen worden vergoed door je zorgverzekeraar. Als het kan sturen wij de rekening voor je medicijnen direct door naar je zorgverzekeraar. Anders betaal je de kosten direct aan de balie in de apotheek, of aan de bezorger als er bij je bezorgd wordt.
Je kunt in de apotheek pinnen of contant afrekenen.

Generieke geneesmiddelen - Generieke geneesmiddelen en parallelle geneesmiddelen
Wij werken samen met verzekeraars en overheid om de kosten van geneesmiddelen zo laag mogelijk te houden. (Huis)artsen schrijven al zoveel mogelijk voor op de naam van de werkzame stoffen en wij leveren onder die naam af zodra een middel zo beschikbaar is. Ook leveren wij uit kostenoverwegingen soms identieke geneesmiddelen uit andere EU landen af (dit heet parallelimport). Graag vertellen wij je hier meer over als je dat wilt.

Speciale bestellingen
De apotheek kan niet alle middelen — met name alternatieve en homeopatische middelen — in voorraad hebben. Daarvoor zijn er teveel in omloop. Als je wilt kunnen we bepaalde middelen voor je te bestellen. Wij doen dat dan graag. Als je later deze deze middelen niet meer nodig hebt, kunnen wij zulke bestellingen gewoonlijk niet meer terugsturen. In dat geval moeten we de kosten voor zo'n bestelling toch bij jou in rekening brengen.

We maken gebruik van cookies op deze website zodat we u beter van dienst kunnen zijn met onze services.